Remedy Reflux - Letakkan Antasid dalam Tong Sampah dan Cuba Ini Berkesan Pemulihan semula jadi

Remedy Reflux - Letakkan Antasid dalam Tong Sampah dan Cuba Ini Berkesan Pemulihan semula jadi

Refluks asid atau GERD boleh membunuh kegembiraan makan apa-apa makanan. Ia berlaku apabila perut regurgitates (gastrik) asid (punggung atau refluxes) ke dalam esofagus dan hasilnya asid gastrik memakan diri tisu yang tidak bermaksud untuk memerangi asid. Ia boleh menjadi sangat menyakitkan dan berlama-lama dan terus. Jadi apa refluks dan pedih ulu hati ubat boleh kita gunakan untuk mencegah atau menghentikan ini?

Walau bagaimanapun, hanya menggunakan antasid untuk menguruskan refluks asid bukan pilihan terbaik. Antasid melakukan sedikit lebih daripada mengatasi sementara asid refluks. Mereka berbuat apa-apa untuk merawat punca kepada gejala GERD. Tetapi terdapat banyak remedi rumah semula jadi yang membantu untuk mengurangkan peluang anda untuk mengalami satu lagi serangan refluks asid. Mari kita lihat pada sebahagian daripada mereka.

1. Minum teh herba seperti Adas, chamomile, atau teh kayu manis. Ia membantu mengurangkan jumlah asid di dalam perut.

2. Elakkan makanan yang diproses, pedas dan makanan yang berasid daripada diet anda. Makanan seperti bawang, tomato, coklat, dan buah-buahan sitrus juga perlu dielakkan kerana mereka semua akan meningkatkan keasidan perut dan menyebabkan lebih refluks.

3. Amalan makan makanan yang lebih kecil yang lebih mudah untuk mencerna dan mengurangkan peluang anda untuk mengalami GERD. Jika anda mengambil makanan anda sekurang-kurangnya 3-4 jam sebelum tidur, anda akan dapat untuk menggagalkan gejala refluks. Satu lagi ubat refluks adalah untuk mengelakkan berbaring atau tidur selepas makan.

4. Chew gula-gula keras atau gula-gula getah. Ia berfungsi dengan meningkatkan pengeluaran air liur dan air liur adalah anti-asid semula jadi dalam tubuh. Seperti yang anda menelan air liur yang berlebihan yang dihasilkan oleh gula-gula getah ia menyelesaikan perut dan mengurangkan jumlah asid yang dihasilkan.

5. Dapatkan segelas susu, susu skim atau mentega susu. Ia juga bertindak sebagai semut-asid semulajadi yang meneutralkan asid perut dan dengan itu menyediakan ubat refluks yang baik.

6. Memakai pakaian yang longgar atau yang sepatutnya; mengelakkan band pinggang yang akan menggunakan daya tekanan pada perut sekali gus menyebabkan refluks asid.

7. Elakkan tekanan sebanyak mungkin kerana ia merangsang pelepasan asid maut. Melakukan senaman atau mengamalkan yoga akan membantu mengurangkan tahap tekanan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar