Cara Berhenti Berpeluh Sepenuhnya - Tips Mudah & Berkesan untuk Berhenti Diri Dari Berpeluh Berlebihan

Cara Berhenti Berpeluh Sepenuhnya - Tips Mudah & Berkesan untuk Berhenti Diri Dari Berpeluh Berlebihan

Bagi orang yang berpeluh sekitar banyak, tinggal kering merupakan satu cabaran. Mereka kejuruteraan genetik berpeluh pada haba yang sedikit atau reaksi emosi. Jika anda salah seorang dari orang-orang, anda cukup banyak tahu betapa sukarnya adalah untuk hidup kehidupan di mana peluh seolah-olah menitis daripada setiap liang.

Sebelum kita menyelidiki ke dalam teknik bagaimana untuk berhenti berpeluh sepenuhnya, adalah penting bahawa anda memahami apa yang mencetuskan berpeluh. Nah, terdapat beberapa sebab, sebenarnya. Untuk satu, ia boleh menjadi sistem yang terlalu aktif metabolisme anda. Metabolisme berbeza dari seorang ke seorang. Pada sesetengah orang, makanan dan bahan kimia badan diproses pada kelajuan yang tidak masuk akal, menyebabkan badan untuk memberikan haba tambahan yang seterusnya menyebabkan berpeluh berat.

Satu lagi sebab adalah reaksi melampau badan untuk emosi. Pernahkah anda melihat tangan dan kaki anda semakin basah apabila anda kira-kira untuk bercakap dengan penonton yang besar? Pernahkah anda dalam situasi di mana anda benar-benar marah tentang sesuatu di tempat kerja dan anda mendapati diri anda merendam basah dalam beberapa minit? Jika ini berlaku, anda mungkin mempunyai beberapa tahap tidak normal tindak balas saraf.

Apabila anda orang seperti ini, kualiti hidup anda mungkin agak terjejas oleh hakikat bahawa anda berpeluh sekitar seperti gila. Dan supaya anda mencari jawapan bagaimana untuk berhenti berpeluh sepenuhnya. Ia boleh menjadi amat tidak selesa, apatah lagi, memalukan. Jadi apa yang lelaki seperti yang anda dapat lakukan?

Well, berita baik untuk anda. Berpeluh boleh dirawat dengan beberapa pilihan. Malah, dalam kebanyakan kes, anda tidak akan perlu pergi ke klinik beberapa untuk rawatan. Anda hanya boleh menyusun semula gaya hidup anda dengan memberi tumpuan kepada yang selesa kebanyakan masa. Bagaimana betul-betul satu boleh selesa setiap detik waktu bangun anda?

Kebersihan yang baik adalah kunci. Ambil sejuk, pancuran menenangkan setiap hari. Melakukan ini siaran disimpan haba dalam sistem anda supaya anda berada amnya selesa bagi kebanyakan hari. Latihan juga penting kerana ia menyediakan saluran untuk semua peluh anda untuk melalui. Jika anda menghabiskan berpeluh pada senaman sekurang-kurangnya tiga puluh minit setiap hari, anda akan menyedari bahawa anda tidak berpeluh lagi bagi baki hari.

Selepas mandi, jangan lupa untuk mengelap antiperspirants seluruh badan anda. Beri perhatian kepada ketiakmu kerana ia mempunyai kelenjar peluh yang paling lemah di dalam badan. Jangan mengelirukan antiperspirants dengan deodoran. Deodoran terutamanya digunakan untuk mengurangkan bau datang dari peluh anda.

Jika cadangan ini tidak bersenam, anda sentiasa boleh pergi berjumpa doktor dan meminta ubat-ubatan. Dalam kes yang teruk, anda juga boleh menjalani rawatan canggih seperti iontophoresis yang electrifies kulit anda dan membalikkan proses berpeluh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar