3 Langkah untuk Menggunakan Neti Pot untuk Melegakan Jangkitan Sinus

3 Langkah untuk Menggunakan Neti Pot untuk Melegakan Jangkitan Sinus

Adakah anda mempunyai jangkitan sinus kronik, atau adakah anda seolah-olah untuk sentiasa memerangi selesema?

Saya tahu saya seperti itu dan ia adalah satu cara untuk hidup sengsara. Anda mendapat lebih dengan satu bentuk penyakit, dan apabila anda fikir ia adalah lebih anda mendapatkan sesuatu yang lain. Saya telah mendengar tentang menggunakan periuk Neti dan bagaimana berkesan ia adalah untuk melegakan dan menghapuskan jangkitan sinus kronik. Saya membuat keputusan untuk mencubanya, dan di sini adalah tiga langkah yang diperlukan untuk menggunakan salah satu.

Langkah 1 - Bilas keluar Neti Pot dan memastikan tiada habuk di dalam, anda mahu ini sebagai bersih yang mungkin kerana apa yang ada di sana akan melalui rongga sinus anda. Sekarang tambah satu sudu kecil garam tulen ke dalam periuk (ada scooper yang datang dengan garam anda akan membeli dari kedai makanan kesihatan). Kemudian mengisi periuk dengan air suam, dan menggunakan scooper untuk campuran garam sehingga ia larut sepenuhnya.

Langkah 2 - Sekarang, manakala lebih sinki sengetkan kepala anda ke satu sisi dan meletakkan muncung kurus panjang sehingga satu lubang hidung. Kini hadir periuk dan anda akan mula merasa air garam mengisi rongga sinus anda. Beberapa kali pertama anda melakukan ini, anda akan berasa sensasi membakar lebih seperti sakit kepala ais krim. Anda akan melihat air mengalir ke luar lubang hidung anda yang lain, dan ia melakukan ini ia mengepam keluar rongga sinus anda. Apabila periuk Neti adalah separuh kosong, menukar hidung dan ulangi sehingga semua air telah dicurahkan melalui rongga sinus anda.

Langkah 3 - Apabila anda telah selesai menyimpan kepala anda atas singki air akan terus mengalir dari sinus anda selama satu minit atau lebih. Anda akan mempunyai untuk meniup hidung anda untuk mendapatkan air yang tinggal keluar. Jika anda tidak melakukan ini hidung anda akan berlangsung selama kira-kira sepuluh minit sambil rongga sinus anda perlahan-lahan mengalir. Pada mulanya hidung anda akan berasa sedikit tersumbat, tetapi ini tidak lama lagi hilang dan sinus anda perlu berasa baik dan segar.

Teruskan dan ulangi langkah-langkah ini sekali setiap hari, dan mungkin dua kali sehari jika anda sakit. Jika anda membuat tabiat berbuat demikian, saya fikir anda akan melihat bahawa anda tidak begitu sakit hampir yang banyak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar